UMOWA PRZENIESIENIA WŁASNOŚCI

Aby zostać formalnym właścicielem nieruchomości, należy podpisać odpowiednio sporządzoną umowę. Przeniesienie własności – zgodnie z prawem – następuje w formie aktu notarialnego. Dotyczy to zarówno sytuacji związanych z zakupem mieszkań od dewelopera, jak i z rynku wtórnego. Rodzi to wiele obaw oraz wątpliwości, dlatego skorzystanie z pomocy zaufanych osób pozwoli podpisać korzystną i bezpieczną umowę przeniesienia własności.

Polecamy nasze usługi w tym zakresie. Nasi pracownicy pomogą dokładnie sprawdzić umowę. Dzięki temu zyskasz pewność, że cały proces przebiegnie bezproblemowo.

Dane kontaktowe

Już dzisiaj zarezerwuj termin!

Na czym polega umowa przeniesienia własności?

Przeniesieniem własności określa się sytuację, w której jedna osoba traci własność na rzecz drugiej osoby, najczęściej w wyniku umowy podpisanej pomiędzy obiema stronami. Własność rzeczy ruchomych przenosi się bez ograniczeń. Inaczej wygląda to w przypadku nieruchomości. W umowie przeniesienia własności domu, mieszkania czy działki, musi zostać wymienione zobowiązanie do przeniesienia własności. Na dodatek konieczna jest obecność notariusza. Transakcja ulega sfinalizowaniu po opłaceniu zadeklarowanej na umowie ceny za nieruchomość oraz złożeniu podpisu.

Umowa przenosząca własność – co warto wiedzieć przed podpisaniem?

Uniknięcie nieuczciwych sprzedawców oraz innych nieprzyjemnych sytuacji wymaga uważnego przeczytania umowy, a wcześniej – sporządzenia jej we właściwy sposób. Ponadto dobrze ocenić faktyczny stan techniczny przedmiotu transakcji. W tym wszystkim wyręczą cię nasi pracownicy. To wykwalifikowany zespół prawników i inżynierów, którzy są w stanie prześwietlić umowę pod każdym kątem. W ten sposób całkowicie eliminuje się ryzyko popełnienia błędu na własną niekorzyść. Przygotowywania przez nas analiza dotyczy:

– upewnienia się, że zawierana umowa przybierze formę aktu notarialnego,

– zweryfikowania zgodności stanu prawnego nieruchomości z rzeczywistością,

– skontrolowania dopełnienia uzgodnień z umowy deweloperskiej, jeśli nieruchomość pochodzi z rynku pierwotnego,

– sprawdzenia, czy umowa dotyczy przeniesienia własności wszystkich przynależności,

– zbadania, czy nie ma ograniczeń uprawnień z rękojmi lub gwarancji,

– poznania zasad korzystania z nieruchomości wspólnej,

– ustalenia wniosku wieczystoksięgowego o założenie księgi wieczystej i dokonania wpisów.

Jak wygląda umowa przeniesienia praw do działki?

Formę, ale też charakter nabywania praw do użytkowania działek reguluje ustawa o Rodzinnych Ogrodach Działkowych, a konkretniej art. 41 ust. 1. Według niej umowa musi zawierać oświadczenie przeniesienia praw do działki i regulować rozliczanie się stron z nasadzenia oraz urządzenia, a także znajdujące się na działce obiekty. Umowę przeniesienia praw do działki można podpisać wyłącznie w obecności notariusza (choć nie jest potrzebny przy sporządzaniu umowy). Odpowiada on za potwierdzenie tożsamości obu stron.

Ile wynoszą koszty notarialne przy zakupie mieszkania?

Wysokość obowiązkowych opłat za kupno nieruchomości to wypadkowa kilku składników. Najważniejszy z nich stanowi taksa notarialna, która skorelowana jest z wartością transakcji. Najczęściej spotykana na rynku nieruchomości cena za zakup mieści się w granicach od 60 tys. do 1 mln zł. W tym przypadku taksa notarialna wyniesie 1010 zł i 0,4% nadwyżki powyżej 60 tys. zł.

Czy da się pomniejszyć koszt aktu notarialnego i opłaty dodatkowe?

Warto pamiętać, że wysokość kosztów notarialnych przy zakupie mieszkania określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości. Dotyczy ona wyłącznie maksymalnych stawek, dlatego ostateczną cenę można negocjować. Odpis aktu notarialnego jest z kolei ustalany indywidualnie przez notariusza. Inaczej wygląda to w przypadku opłat administracyjnych, dotyczących m.in. założenia księgi wieczystej, dokonania do niej wpisu prawa własności czy podatku od czynności cywilnoprawnych (przy zakupie mieszkania z rynku wtórnego). Ich wysokość nie ulega żadnym zmianom.

Dzięki naszej pomocy dowiesz się, czy ustalona przez notariusza cena za swoje usługi jest uzasadniona.

Skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo, aby otrzymać więcej informacji na temat kosztów aktu notarialnego oraz szczegółach współpracy. Chętnie odpowiemy na każde pytanie.

Jesteś zainteresowany ofertą? Zadzwoń do nas:

lub skontaktuj się z naszymi specjalistami